Halfway

17 juni 2015 - Tucumcari, New Mexico, Verenigde Staten

Vanmorgen om 7.00 uur vanuit McLean, Texas vertrokken in mistige bijna motregen. Ontbijt gehad  in een typische en keurige diner in Groom. Na het commando 'Saddle 'm up guys' van René vertrokken we met zonnig weer richting de Cadillac range bij Amarillo. Een kunstwerk van 10 Cadillacs die schuin rechtop in een akker in de grond staan. Op de grond liggen verfspuitbussen waarmee je tekst op de auto kunt spuiten. Even later stappen we weer op onze bikes en vervolgen de route. Onderweg ruiken we opeens een penetrante mestgeur. Links van de weg blijkt een enorme farm te liggen waar duizenden koeien dicht op elkaar in het veld staan. Een typisch Texaans beeld. Dat geldt ook voor de vele graansilo's en kleine watermolentjes. We rijden verder  over lange rechte, lichtglooiende wegen met oneindige vergezichten naar Adrian. Daar is het Midpoint van Route 66. We zijn al halverwege!

Na de lunch rijden we verder door het wijdse landschap met hier en daar een berg met schuine gruis wanden en bovenop een vlakke rots. Deze typische vorm is ontstaan door erosie. Op weg naar het eindpunt van vandaag passeren we weer een state line en een tijdzone. We zijn in New Mexico. Ons eindpunt van vandaag is het Blue Swallow motel in Tucumcari in de staat New Mexico, een bekend Route 66 motel. Het is kwart voor twee. Vandaag dus een lekker korte dag. Tijd om even bij te komen en te genieten van een bbq en tot slot een mooie sunset autotour met oude Amerikaanse auto's.

1. Gerrie Arts:
    Hoi Bert en Thea
    Alweer een week er opzitten, een week waarin jullie volop genieten, maar nu wordt het tijd dat het gedaan is met die regen en jullie prachtig weer krijgen.
    Thea bij terugkomst kan jij solliciteren bij de waalkanter voor een column want hoe jij schrijft is een genot om te lezen.
  2. Josine Voskamp:
    Hoi,
    Wat leuk om jullie te volgen. Halverwege dus nog heel wat kilometers voor de boeg. Geniet ervan. Ben benieuwd naar de rest van jullie reisverhalen.
    Groetjes, Josine
  3. Annet:
    18 juni 2015
    Wat een super mooie reis. Wel jammer van de regen. Heel veel plezier nog!