Let's rock and roll!

22 juni 2015 - Seligman, Arizona, Verenigde Staten

Lekker op tijd in de ochtend beginnen we aan een korte rit. We moeten om acht uur op de eerste bestemming zijn om te kunnen genieten van een wereldwonder: de Grand Canyon! Met een helikoptervlucht zijn we over land en over de canyon gevlogen. Het is een bijzondere ervaring als je over de rand van de afgrond vliegt en opeens in de diepte van de canyon kijkt. Prachtige kleurscharkeringen door de verschillende steenlagen van de rotsen en diepe afgronden waar de Colorado rivier zich doorheen kronkelt. Na de vlucht zijn we naar een paar mooie uitkijkpunten in het park gereden om van het uitzicht te genieten. Van al dit natuurschoon wordt je toch even stil.
Na dit ongelofelijk mooie park hebben we het Imax Theater bezocht en werden we nog eens verwend met een film van de Grand Canyon op een filmdoek zo groot alsof het lijkt dat je zelf in de film zit.

Na het bezoek aan de Grand Canyon rijden we weer terug naar Williams om van daar af weer de Route 66 te volgen. Eerst rijden we over een stuk Interstate Highway maar het laatste stuk gaat weer over de oude weg van de 66 door en golvend prairielandschap. De bestemming van vandaag is een echt Route 66 plaatsje Seligman Arizona genaamd. Een klein dorp met overduidelijke kenmerken van de Route 66 zoals weer zo'n typisch benzinestation waarvan er in Amerika ongeveer 35.000 hebben gestaan. De avond vullen we met een heerlijke bbq met live muziek.

1. Gerrie Arts:
    23 juni 2015
    Thea als ik jouw verhalen lees krijg zelfs ik zin in vakantie, prachtig zoals jij alles weet te omschrijven.
  2. Marianne:
    23 juni 2015
    Wauw, geweldige ervaring zeg, hebben jullie het nog gezellig met elkaar? Gaat het rijden beter dan in het begin en vinden jullie het erg als de eindbestemming in zicht komt? Zo nieuwsgierig, lieve groeten, Marianne
  3. Leonie:
    23 juni 2015
    Thea heerlijk om je reisverhalen te lezen. Met het verhaal van de Grand Canyon kwamen er voor mij weer herinneringen naar boven. Tja de helikoptervlucht heb ik toen helaas niet gedaan. Heb ik nog spijt van dus........je bent superdesuper goed bezig. En ik bewonder je doorzetiingsvermogen om elke keer weer alles zo mooi op te schrijven. Want het zal alles bij elkaar toch ook best wel een beetje vermoeiend zijn. Geniet de paar laatste dagen nog even. Liefs van Leonie.