Droog, regen, regen, regen en....ook zon

15 juni 2015 - Claremore, Oklahoma, Verenigde Staten

Vandaag vertrekken we met redelijk goed weer bij het Munger Mossmotel. We krijgen eerst nog een kort verhaaltje van de eigenaresse Ramona en nadat iedereen van haar een hug heeft gehad mogen we op weg. Eerst ontbijten we nog in een typisch Amerikaanse diner. Als je wilt kun je hier een ontbijt nemen van het formaat HUGE! Maar we beheersen ons. Na het ontbijt begint een mooie route met mooie glooiende en bochtige wegen. Een genot om als motorrijder overheen te rijden. We stoppen bij een heel oud tankstationnetje met allerlei oude auto's er omheen geparkeerd als een soort tafereel. Daar trekken we onze regenpakken aan en die hebben we voor een groot deel van de rest van de dag hard nodig. Maar de wegen blijven mooi en het landschap verandert weer in een overwegend landbouwgebied met grote velden graan, farms en mooie vergezichten.

We rijden van de staat Missouri een klein stukje door Kansas en komen vandaag uit in de staat Oklahoma. Voordat we op het eindpunt komen bezoeken we weer een oud tankstation waar ook twee vrachtwagens staan die model hebben gestaan voor de film Cars. Daar kunnen de regenpakken weer uit. We stoppen nog in Miami Oklahoma en mogen daar, hoewel na sluitingstijd, toch van een heel aardige dame even in het Coleman theatre kijken. Een megagroot theater in een klein provinciestadje. Gebouwd door een rijke industrieel die dat had beloofd als de bevolking hem tot burgemeester zou verkiezen. Dat is dus gelukt en in dit zeer luxe uitgevoerde en mooie theater met onder andere een heel mooie kroonluchter en een Wurlitzer pijporgel(!) hebben grote namen als Johny Cash en Kenny Rogers diverse malen opgetreden. Dan rijden we nog een flink stuk door tot we aankomen in Claremore Oklahoma. In de avond zitten we lekker buiten met de groep nog even na te kletsen met een drankje. Een goede gewoonte sinds het begin van onze reis.

1. Joop:
    16 juni 2015
    Dat theater kunnen we misschien een keer huren met Choke voor het 50 jarig bestaan?!
  2. Leonie:
    16 juni 2015
    Wat een belevenis! Maar wat vind ik het jammer dat jullie ook regen hebben. Hopelijk wordt dat vanaf nu beter. Ik volg juliie nu ook in de atlas. En kijk dan ook op internet. Daardoor ben ik ik er nog een beetje meer bij. Oefoef klinkt hier een klein beetje jaloezie????? Nee hoor, ik vind het zo leuk om jullie te volgen. Ga door met hebben van heel veel reisplezier. Dit neemt niemand je meer af!